Как да опаковате пратките си, за да впечатлите вашите клиенти?

как да опаковате пратките си

 

Прекарвате часове в обмисляне на вашите продукти и как да увеличите продажбите си. Но обръщате ли толкова внимание на опаковките? Изглежда, че за онлайн търговията опаковането на продукти е последното нещо, върху което трябва да се мисли. В крайна сметка вашият продукт не стои на рафтовете на магазините, където трябва да се състезава за вниманието на клиентите. Изкушаващо е да не губите време за опаковане, а да изпратите поръчката в обикновена картонена кутия, когато изпращате стоката.

Този подход е фундаментално погрешен. Да, взаимодействието на клиентите с марката започва във вашия онлайн магазин, но емоциите се проявяват напълно, когато продуктът е в ръцете на клиента. А опаковката е неразделна част от онези усещания, които влияят на поведението ни много по -дълбоко от рационалните фактори. Ако пренебрегнете опаковката, тогава вашият магазин ще бъде малко по -малко ефективен.

Създайте положителни емоции

Опитът от използването на продукт е цяла гама от усещания, които клиентите изпитват, когато влязат в контакт с даден продукт. Всичко започва с реклама и продължава, докато купувачът опознава сайта, получава обратна връзка и всъщност купува. На всеки от тези етапи в главата на човек се формира образът на марката. А опаковката е неразделна част от формирането на възприятието.

Първото истинско запознаване с продукта се случва, когато човек вземе нещо, което все още не е разопаковано, което преди това е виждал само виртуално. Това е чудесна възможност да спечелите лоялност на клиентите още на етапа на опаковане, което би надхвърлило техните очаквания. Не трябва да заявявате, че марката е премиум, или да обещавате приятни емоции от hand-made продукт, а след това просто да поставите поръчката в картонена кутия, да я увиете с лента и да я изпратите. Това разрушава имиджа на марката и купувачът чувства, че току-що е купил нещо без история и допълнителна стойност под формата на приятни емоции. Заменете скучните опаковки с цветни брандирани куриерски пликове по поръчка. Така ще можете да поставите своето лого и отличителни цветове върху плика, за да може което ви гарантира по-голяма разпознаваемост и реклама.

Разкажете своята история

Тенденцията от последното десетилетие в маркетинга е разказването на истории. Или просто история. За бизнеса, за продукт, за вас – всичко, което предизвиква емоции и се помни дълго. Купувачите, особено поколение Z, обичат да знаят, че са закупили не само тениска или парфюм, но че зад продукта стои история с реални хора и свои собствени характеристики, които го отличават от другите.

Клиентите, които правят поръчка, знаят част от вашата история. Сигурно са прочели раздела „За нас“, описанието на продукта и може би дори са задали няколко въпроса за магазина. С опаковката имате възможност да им кажете още повече.

Представете си човек, който току -що е получил поръчка от вашия магазин. В този момент вие напълно притежавате неговото внимание. Ако добавите благодарност към красиво изпълнена картичка или друга приятна или полезна изненада, те определено ще й обърнат внимание. Използвайте това като възможност да оформите желания имидж, да увеличите лоялността на клиентите и в крайна сметка да ги убедите да поръчват постоянно от вашия магазин.

Не е нужно да използвате думи. Използвайте визуално разказване на истории – тоест подсилете имиджа и историята на марката, като изберете опаковъчни материали и допълнителни инвестиции. Например, ако се позиционирате като бизнес, който се грижи за околната среда, увийте продукта си в рециклирана хартия или добавете семена от растения като комплимент.

Вашата опаковка е празен лист хартия, който можете да използвате, за да разкажете историята на вашата марка.

Отговорите на следните въпроси ще ви помогнат да вземете решение за вашия стил на опаковане:

  • Какви са основните ценности на моята марка? Каква опаковка ще подчертае тези стойности?
  • Какво ще намери най -голям отзвук от клиентите – сложна опаковка или минимализъм?
  • Какви материали са подходящи за моя бизнес? Коя опаковка е по -добра за по-скъпите и по-евтини артикули в моя магазин?
  • Повечето купувачи имат ли конкретни искания, например да поръчат като подарък? Ако е така, мога ли да персонализирам опаковката за тази цел?
  • Много клиенти предпочитат опаковки, които могат да използват многократно, като рекламни торбички с подсилена дръжка. Помислете за това.

Опаковката може да не привлече толкова внимание, колкото самият продукт или неговата цена, но все пак е важно зъбно колело в маркетинговия механизъм. Освен че помага на вашия продукт да се откроява от другите, страхотната опаковка служи и като маркетингов инструмент, като ви помага да споменавате в социалните медии и да подобрявате пазаруването с вашия бизнес.